Alla inlägg den 7 april 2008

Av Angie - 7 april 2008 23:25

Det här blir mitt sista inlägg för dagen/kvällen.

Jag vill att alla som har möjlighet att tanka hem musik tar hem Portishead - Roads


Så fruktansvärt bra låt, jag ryser enda in i märgen


Oh, can't anybody see,
We've got a war to fight,
Never found our way,
Regardless of what they say.

How can it feel, this wrong,
From this moment,
How can it feel, this wrong.


Det finns så jävulskt många fler låtar med Portishead som är kanonbra, men just nu fastnade jag för den här. Godnatt


Av Angie - 7 april 2008 23:10

Jag är fullt medveten om att jag skrev ett inlägg för endast ett par minuter sedan men jag måste be dig som läser om en stor tjänst, du behöver inte göra detta men det skulle underlätta min vardag eftersom jag inte kan skriva sms på min telefon utan knappsats.


regga dig på denna länken http://www.gratissms.se/3o5aczp7xh och ge mig två extra krediter att skicka. Det uppskattas, men som sagt jag hatar reklam och du kan hata mig nu också om du vill. Men det är ju värt ett försök, right?

Av Angie - 7 april 2008 22:59

Helt otroligt, det här är löjligt men för mig är det en riktigt big deal. Jag är alltid ledsen, men jag gråter aldrig. Jag kan helt enkelt inte. Tårar rinner aldrig ned för mina kinder, not ever. Jag grät tillräckligt för ett par år sedan och blev straffad för det, därefter gråter jag inte längre även om jag vill och försöker. Nu när jag lyssnade på Necro - I need drugs och lite Portishead kände jag hur det började svida i ögonen, jag kliade, det kändes konstigt. Tänkte inte mer på det, jag känner mig ju alltid ledsen och deprimerad så det är inget nytt. Efter ett par minuter ringer Josef mig, vi pratar en liten stund och en tår börjar rulla från mitt annars väldigt torra öga. Jag blir helt chockad. Jag börjar snora och han frågar mig om jag är sjuk, Nej svarar jag. Han inser då att jag är ledsen och skammen får mig att bryta ihop, jag tål det inte. Alltså när jag bryter ihop sitter jag inte och skriker och bölar hysteriskt utan jag blir lite skakig på rösten och tårarna rinner lite, men inte så som på en "vanlig" ledsen person. Jag hittar på någon löjlig ursäkt för att få lägga på luren, men han vet ju att jag är ledsen och skäms så vi kommer överens om att ses imorgon.

Nu kliar det i mitt öga igen, är jag allergisk mot mina egna tårar tro? Nåja, lite humor måste man ha. Jag trodde ju faktiskt att alla mänskliga känslor i min kropp var bortblåsta vid det här laget.

Av Angie - 7 april 2008 22:10
Funny Picturessee more crazy cat pics


Som du kanske märker så har jag haft lite utav ett drogtema idag, det är bara för att jag är så jävla less på allt som har med missbrukare att göra. De förstör mitt liv.

Av Angie - 7 april 2008 20:56

Jag orkar inte med det här ikväll alltså, har haft en aldeless för jobbig dag för det. Du skriker i telefon på mig, och JAG är the bad guy? Du lägger på så fort vi börjar diskutera något.. crap nu ringer han igen..

Okej, nu är allting utrett och jag fick "skrika" av mig lite. Blir så jävla arg på hur han beteer sig ibland, det är som att allt jag säger är värdelös gojja. Om jag säger att jorden är rund så är jag totalt jävla blåst för alla vet ju att den är platt! Unjefär så är det. Om jag berättar något som jag vart med om och som jag vet han inte har någon aning om så ska han ändå tala om för MIG hur det ligger till. Sånt tål jag tamefan inte, och nu fick jag uttrycka mig riktigt ordentligt i telefon. Han bad om ursäkt, jag är ändå inte nöjd.


Jag tror inte att du som läser kan förstå hur mitt liv ser ut egentligen, oavsett hur mycket jag berättat för dig IRL (om jag känner dig dvs) så kan du aldrig gå i mina skor för en dag. Du kan aldrig uppleva min vardag ut mtt perspektiv och känna min smärta. För även om du lever i en nästintill identisk situation (vilket jag inte tror du gör) så upplever du den annorlunda.

Jag påstår inte att jag är "bättre" än någon annan för att jag lever det här helveteslivet, men jag har väldigt stor insikt på hur människor fungerar och jag ser lätt när någon blir manipulerad.

Det komiska i det är att jag ser när människor försöker manipulera mig och jag tänker då för mig själv "vad håller han på med.. Jag går ju med på det vilket fall som helst han behöver inte fejka och spela över sådär". Alltså, jag är mycket väl medveten om att jag blir utnyttjad om och om igen men jag bryr mig inte. Jag pratar alltså om VARJE DAG och flera gånger om dagen.


Jag har tappat orken för mitt liv, jag har tappat passionen och gnistan jag hade för mitt vardagliga liv en gång i tiden. Lääänge Läängesen brydde jag mig iallafall, trots hela min situation med att vara i stort sätt hemlös osv, jag brydde mig om livet.

Jag har gett upp nu.

Av Angie - 7 april 2008 12:07
Cyanide and Happiness, a daily webcomicCyanide & Happiness @ Explosm.net

Av Angie - 7 april 2008 11:57

Nu är jag på skolan, känner mig så jävla dampig idag så det finns inte. Agressionerna från helgen har börjat slagit på igen och jag vill bara slå någon på käften. Kunde inte sitta still för 5 öre på senaste lektionen så folk lär ju tro att jag är psykiskt sjuk eller ngt. Vilket jag iofs är men inte på det psykopatiska och schizofrena viset.

Förhoppningsvis kommer pengarna iallafall att börja rulla in här framöver, om allting går som planerat. vilket det inte lär göra för att folk har en tendens att säga/lova en sak och sedan är de nowhere to be found.

Vi får se om jag tar mig till körskolan sedan, det beror helt på om en viss person kommer in till stan och vi ska fixa lite saker tsm. Jag hoppas det, men jag får samtidigt dåligt samvete för det var meningen att jag skulle gå på körskolan förra måndagen också men det blev såklart inte av.


Idag känns mitt liv helt jävla meningslöst, varför kan jag inte må så bra som jag gjorde i lördags? Varför kan det inte alltid vara så? Neej, livet måste vara fyllt av ett dåligt samvete och omöjliga problem. I fucking love it.



Av Angie - 7 april 2008 09:29

Jag har egentligen inte alls tid att sitta och skriva här men jag gör det iallafall! Var inte alls sådär supertrött imorrse som jag var hela förra veckan, och det är jätteskönt. Morsan ringde och väckte mig, vilket var tur för att min klocka var inte korrekt inställd på min telefon.. Jag slängde sönder den i ett raseriutbrott i fredags och sedan det måste jag använda en penna för att kunna trycka på någon knapp.. Knappsatsen är spårlöst försvunnen i häggmans lägenhet någonstans.

Anyway, jag tänkte gå på körskolan idag.. Får se om jag glömmer bort det som jag gjorde förra måndagen.


Ha en bra dag jag måste putsa gaddarna nu! Puss

Presentation

Omröstning

Saknar du någon just nu?
 Ja
 Nej
 Inte säker/Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards