Alla inlägg den 28 februari 2008

Av Angie - 28 februari 2008 13:44



Haha underbart!!

Av Angie - 28 februari 2008 11:37
Humorous PicturesEnter the ICHC online Poker Cats Contest!

Imorgon är sista dagen, jag kommer sakna barnen så mycket =(


Morsan har btw snackat med min läkare och han sa att de inte hade tid att titta på mitt knä förens i slutet av mars.. Jaha, känns ju bra..

Han sa även att jag borde sluta simma eftersom jag kan ha en inflamation i knät. Eller så har jag överansträngt mig.

Hmm..


Av Angie - 28 februari 2008 11:37
Av Angie - 28 februari 2008 05:53

Mitt under Oscars-galan genomfördes en fräck kupp mot stjärnornas favoritjuvelerare Casa Damiani i Milano.

Utklädda till poliser tog sig tjuvarna in genom ett hål i väggen.

Bytet: Smycken värda 124 miljoner kronor.

Den prestigefyllda juveltillverkaren Casa Damiani startades 1924 och har bland andra Hollywood-kändisarna Brad Pitt, Jennifer Aniston och Gwyneth Paltrow som kunder.

Under Oscars-galan bar Tilda Swinton, vinnare av bästa kvinnliga biroll, ett rejält diamantarmband signerat Damiani. Flera medarbetare fanns på plats i Los Angeles för att frottera med kändiseliten.


Mystiska ljud

Samtidigt – på andra sidan Atlanten – genomfördes en välplanerad kupp mot firmans showroom i den fashionabla Milano-stadsdelen Corso Magenta. Sedan december hade gärningsmännen arbetat med att gräva ett hål från en tom byggnad, vägg i vägg med Damianis lokal, och kunde på så sätt komma in obemärkt, skriver Evening Echo News. Hålets diameter var cirka en meter och ledde till ett trapphus.

Grannarna säger sig ha hört mystiska ljud från byggnaden, ofta nattetid och tidigt på morgonen.

– Det var tyst i flera dagar men sedan återkom ljuden, säger en granne enligt Evening Echo News.


Utklädda till poliser

De sju tjuvarna visste exakt vägen till rummet där smyckena förvarades. På våningen ovanför förberedde fem anställda en Oscars-fest. Chockade mötte de tjuvarna, som var utklädda till poliser. Men gärningsmännen höll huvudet kallt och sa sig vara från ekobrottsmyndigheten och krävde att få undersöka bokföringen.

Tjuvarna övermannade sedan personalen och band fast dem på toaletten. Den butiksansvarige tvingades låsa upp skåpen där diamanterna låg och väntade.

Presentation

Omröstning

Saknar du någon just nu?
 Ja
 Nej
 Inte säker/Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards